Kundtjänst

Nedan finner du svar på de vanligaste frågorna vi fått. Finner du inte svar på det du undrar? Kontakta oss

Var inloggad på ditt medlemskonto hos oss, gå in på den listade butiken du tänkt handla på. Exempelvis genom att trycka på 'Butiker' i menyn ovan och sedan på den butik du vill handla i, därefter trycker du på knappen 'Gå till (butiksnamn)'. När du sen handlat genom att göra så kommer vi att sätta in den procent som angetts i listan - till ditt medlemskonto, så fort butiken verifierat ordern. Tänk på att vissa saker kan störa spårningen och skulle det hända har vi ej möjlighet att se att du handlat via oss.  

Ja, du får 25 kr värvningsbonus för varje ny medlem du värvar med den värvningslänk som du finner på dina medlemssidor. Värvningsbonusen går från inkommande status till godkänd status så snart den du värvat har begärt sin första utbetalning. Du kan få oändligt med värvningsbonusar och vi har inga ytterligare regler utan du kan ta ut dina godkända bonusar så snart du uppnått 100 kr som vanligt - utan krav på din egna återbäring.

Har du ej fått "Inkommande återbäring" inom 48 timmar för en specifik transaktion? Vänligen efterfråga återbäringen här. Vi kommer då att försöka se om samarbetspartnern kan spåra och koppla ihop det trots ev. spårningsproblem. Om spårningen är förlorad och ersättningen nekas kan vi ej ändra på detta och din återbäring uteblir. Läs gärna vår info nedan för att minska chansen att din återbäring uteblir! 

  • Pausa alltid AdBlocker och andra liknande plugins, om du har sådan i din webbläsare, innan du klickar dig vidare på våra länkar.
  • Klicka inte in på rabattkodssidor eller andra återbäringssidor i samband med att du tänkt ordna återbäring via oss (då dessa kör liknande spårning som oss - och vi tappar då vår spårning och kan ej se att du handlat via oss).
  • Ha ej andra flikar uppe samtidigt i webbläsaren när du försöker få återbäring.
  • Använd inte rabattkoder i samband med ditt köp som du inte fått via vår sida. Om rabattkoden du anger är kopplad till en annan sida eller om butiken ej godkänner kombinering av kod och återbäring - uteblir ersättning/nekas återbäring.
  • Din webbläsare måste godkänna cookies. Detta gör alla webbläsare från början, om du inte ändrat detta själv i efterhand. Även program så som Norton Internet Security, Zone, Alarm eller annan brandvägg kan råka blocka cookies. Om cookies ej godkänns kan vi ej heller spåra genomfört köp/registrering.
  • Om du vet med dig att du klickat på länkar från andra återbäringssidor/rabattkodssidor till företagen som involverar uppdrag kan det vara bra att rensa cookies innan du använder vår återbäringssida. Tänk på att man loggas ut automatiskt från ställen man är inloggad på när man rensar cookies i webbläsaren - logga då in igen.
  • Klicka inte in på andra sidor emellan vår återbäringssida och ditt köp

När ett företag/butik ej godkänner en transaktion uteblir vår ersättning - och därmed även din återbäring. Vi kan ej göra något för att ändra en sådan status i efterhand. Anledning till en sådan status kan vara:

  • Otillåten rabattkod har använts
  • Varor har returnerats
  • Beställning/genomförande har avbokats/avbrutits/avbeställts
  • Duplicering, där köpet/genomförandet redan har registrerats tidigare och/eller hos någon annan webbplats än Cashback Ninja - som använder samma spårningstekik som oss. Då faller ersättningen till den andra webbplatsen, och ej oss.

Har du glömt ditt lösenord kan du trycka på länken för "glömt lösenord" i boxen som kommer upp när man trycker på "logga in". 

Vi har samarbeten med olika företag där vi får en viss procent när besökare ex. handlar hos dem via Cashback Ninja. Denna procent delar vi med oss av till våra medlemmar.  

Ja, det är 100% gratis att vara medlem hos oss.  

Din återbäring går från "inkommande" till "godkänd" när vi har fått betalt från företaget, som transaktionen gäller för. Detta kan ta mellan 15-75 dagar från att transaktionen gjordes (din shopping/registering, osv). Vanligtvis tar det denna tid för att korrigera eventuella returer och liknande innan betalning genomförs. När det gäller bokning av resor och hotell kan eventuellt godkännande göras först efter att själva datumen för hotell/resan är genomförd. Detta beror på bland annat öppet köp regler som butiker har, osv. Resor och hotell godkänns först efter att denna är genomförd.  Läs gärna även våra villkor för mer information. Om du undrar något är du välkommen att kontakta oss.