Integritetspolicy
Vilka vi är
Vår webbplats https://cashbackninja.se är en återbäringssida. Webbplatsen drivs av företaget Nom Group HB (969777-5170) och går att nås på support@cashbackninja.se
Vilka personuppgifter vi samlar och varför vi samlar in dem
ÖVERSIKT
Ändamål |
Rättslig grund |
Kategorier av personuppgifter |
Lagringstid |
För att administrera, utveckla, leverera tjänster samt tillhandahålla support |
Fullföljande av avtal om återbäring (villkor) |
|
|
För att försäkra oss om att lagkrav efterlevs, så som bokföringslagen |
Rättslig förpliktelse |
|
|
För att marknadsföra Cashback Ninja och våra samarbetspartners eller koncernbolags varor och tjänster genom post, e-post |
Intresseavvägning |
|
|
För att marknadsföra Cashback Ninja och våra samarbetspartners eller koncernbolags varor och tjänster - genom e-post |
Godkänt avtal om att få nyhetsbrev |
|
|
För att administrera ditt kontoinnehav på Cashback Ninja |
Fullföljande av avtal om ditt Cashback Ninja medlemskonto |
|
|
För att kunna utbetala via Zimpler |
Fullföljande av avtal om återbäring |
|
|
DETALJER Cashback Ninja medlemskonto
När du skapar ett medlemskonto hos oss på Cashback Ninja samlar vi information av dig kring e-post, namn och land. På medlemssidorna finns där även möjlighet att ange ditt efternamn som krävs vid begäran om utbetalning via Paypal. Detta används till underlag för att följa svensk bokföringslag. Du kan på medlemssidorna även ange ditt mobilnummer, detta använder vi för att kunna skicka ut eventuella sms-kuponger till dig om du exempelvis uppfyllt villkor i en freebie-kampanj.
När du väljer utbetalning till bankkonto via Zimpler, som är tredje part, kommer du att tillfrågas om ditt personnummer hos oss (detta lagras ej av oss, men skickas och lagras av Zimpler av säkerhetsskäl). När du sen genomfört utbetalningen via Zimpler kommer vi att få data från Zimpler om dina personuppgifter, där vi enbart sparar personuppgifterna "namn" "efternamn" och "ip". Zimpler spara fler detaljer än så av bank & säkerhetsskäl, exempelvis sparar de ditt personnr, folkbokföringsadress - vilket vi kan se via vår administrationspanel vi har hos Zimpler.
2 olika sorters mail-utskick
Medlemsmail: Dessa får du när du har skapat ett konto på Cashback Ninja, när du fått återbäring, osv. Mail med information som är bra för dig att veta kring händelser på ditt medlemskonto.
Nyhetsbrev: Dessa får du som har blivit medlem på Cashback Ninja (eller valt att prenumerera via landningssida eller på annat sätt aktivt valt att få våra nyhetsbrev). Nyhetsbrev är mail som innehåller bland annat nyheter om Cashback Ninja, tävlingar vi har, bra erbjudanden & kampanjer hos våra samarbetspartners, m.m. Dessa mail kan du avregistrera dig ifrån genom att klicka på avregistrera-länken i slutet av dessa mail.
Inloggning/Registrering via Facebook
När du väljer att bli medlem via Facebook och sen logga in via Facebook är det din e-postadress hos Facebook som vi tar via deras API (ingen annan information tas). Denna e-postadress regisrerar vi ditt konto på hos Cashback Ninja och det är den som gör det möjligt för dig att sedan logga in på Cashback Ninja-kontot via Facebook. Skulle du ändra e-post i Facebook kommer du ej kunna logga in på Cashback Ninja om du ej angett lösenord via kontosidorna vid något tillfälle, så gör detta med försiktighet (rekommenderas att du anger lösenord på kontosidorna som fall i fall).
Återbäringsflödet
När du som medlem på Cashback Ninja klickar dig vidare till en butik via vår webbplats, kopplas ditt medlemskonto ihop med din ev. Order/transaktion/registrering som du gör på butiken. Detta för att vi ska kunna koppla ihop och ge dig ev. återbäring.
Formuläret – Förfrågan om återbäring
När du saknar återbäring har du möjligheten att efterfråga denna om du gick via Cashback Ninja och gjort allt du skullat för att få återbäring för detta. I formuläret för efterfrågan behöver vi information om köpet du har gjort, vilket tidpunkt, din ip-adress vid köpet, din e-post, osv. Detta skickas in till vår samarbetspartner som då får kolla och se om de hittar transaktionen och anser att återbäringen kan godkännas eller ej. Informationen går in som e vanlig "inkommande återbäring" gör på ditt medlemskonto och ändras därifrån antingen till icke godkänd eller godkänd. Informationen stannar kvar på ditt medlemskonto så länge det finns i vårt system.
Kontakt
När du kontaktar oss på support@cashbackninja.se kommer ditt meddelande, e-post och ev. namn att lagras i vår plattform för kundtjänst via Zendesk. Ditt ärende kommer ej att delas vidare till obehöriga utan kommer endast att läsas/besvaras av personer på Nom Group HB och personer kopplade till att kunna hjälpa dig i ditt ärende. Ditt ärende kommer att sparas i vår kundtjänst för att kunna hjälpa dig på bästa sätt vid framtida ärenden, då vi eventuellt behöver gå tillbaka till tidigare ärenden – detta för att hjälpa dig på bästa sätt i din kundtjänst-förfrågan. Informationen i kundtjänst används ej i syfte för marknadsföring och säljs ej vidare.
Cookie-filer
Vi använder oss av cookies, för att underlätta din bekvämlighet när du loggar in på vår sida – så sparas din angivna info i din webbläsare i en cookie för att du ska slippa ange det flera gånger.
Vi har även cookies för diverse analystjänster så som mailchimp och google analytics för besökarestatistik.
Se Cookies-popupen för mer info om vilka cookies vi har, hur länge de behålls och varför. Du kan även där när som helst ändra dina önskemål kring cookies genom att klicka längst ner på sidan för "Cookie inställningar".
Analys
Vårt webbhotell samlar in anonym analysinformation för besökstatistik. Samlar information om webbplatsens statistik (besökare-antal, land besökaren kommer från, vilken webbläsare och version som använts, om besöket gjordes via mobil eller dator, vilka undersidor som har besökts, osv). Denna informationen visar ej vilken kund som statistiken gäller.
Google analytics besökstatistik: Samlar information om webbplatsens statistik (besökare-antal, land besökaren kommer från, vilken webbläsare och version som använts, om besöket gjordes via mobil eller dator, vilka undersidor som har besökts, osv). Denna informationen visar ej vilken kund som statistiken gäller.
Facebook-pixel: Används för att kunna optimera annonsering på Faceook/Instagram. Deras pixel samlar in information kring om en konvertering har gjorts på Cashbackninja.se som har genererats via annonsering på deras plattformer. Informationen visar ej vilken kund konverteringen gäller.
Hur länge vi behåller era uppgifter
För användare som registrerar sig på vår webbplats sparar vi personuppgifter som ni anger i formulären till dessa. Ni kan se, redigera, radera personuppgifterna när som helst (med undantaget att ni ej kan ändra ert användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna informationen. Denna informationen sparas utan tidsgräns. Detta för att vi behöver kunna tillgodose service till dig som kund/medlem, för att du ska kunna handla enklare på vår sida, kunna ta del av våra medlemstjänster, osv. Du kan dock när som helst begära att bli raderad – du är då medveten om att vi ej längre kan tillgodose dig med kundtjänst gällande medlemskonto, återbäring, osv på ett konto som blivit raderad då informationen ej längre finns.
Ha i åtanke att vi i vår bokföring däremot enligt svensk lag måste behålla underlag om dina personuppgifter och orders i 7 år efter transaktionstillfället. Denna informationen kommer dock bara vi att ha tillgång till, samt våra ev. revisorer/fortnox/redovisningskonsultet/skatteverket.
Se även översikten längre upp på denna sida för lagringstid-information.
Vem vi lämnar vi ut personuppgifter till
Nom Group HB kan komma att lämna ut dina uppgifter till tredje part, så som koncernbolag och andra samarbetspartners samt leverantörer av betalningstjänster (ex. Paypal & Zimpler), för att kunna fullfölja vårt avtal med dig.
Dina personuppgifter kan komma att lämnas ut av Nom Group HB om det är nödvändigt för att följa lagkrav eller krav från myndigheter. Samt för att tillvarata Nom Group HB's rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier eller andra säkerhets- eller tekniska problem.
Nom Group HB kan komma att överföra dina personuppgifter till land utanför EU/EES om någon av våra leverantörer eller samarbetspartners befinner sig där. Om detta sker kommer vi att vidta åtgärder för att se till att dina personuppgifter fortsätter att vara skyddade där.
Vi kommer inte att sälja dina personuppgifter till tredje part om vi inte har ditt tillstånd till det.
Ändring av integritetspolicy
Nom Group HB har rätt att när som helst kunna ändra integritetspolicyn. Om du efter en ändring av integritetspolicyn ej godkänner förändringen kan du säga upp avtalet genom att kontakta Nom Group HB om att radera ditt medlemskonto.
Skydd av dina personuppgifter
Vi krypterar vår trafik på webbplatsen igenom https / SSL. Samt SSL via vår e-post. Vi gör vårt yttersta för att säkerställa att dina personuppgifter är trygga i vårt system.
Dina möjligheter vid önskemål av dessa:
Ändring av dina personuppgifter
Om du önskar ändra någon personuppgift åt dig kan vi göra det genom att du mailar oss på support@cashbackninja.se Observera att du måste maila oss från den e-post som dina personuppgifter är kopplade till för att vi ska kunna identifiera dig som ägaren till uppgifterna.
Utdrag av dina personuppgifter
Om du önskar få en översikt av dina personuppgifter som vi har i vårt system kan du begära en sådan kostnadsfritt 1 gång per år. Maila oss på support@cashbackninja.se så ordnar vi en sådan export till din e-post. Observera att du måste maila oss från den e-post som dina personuppgifter är kopplade till för att vi ska kunna identifiera dig som ägaren till uppgifterna.
Borttagning av dina personuppgifter
Om du önskar att vi tar bort ditt medlemskonto och alla dina personuppgifter som vi har i vårt system på Cashbackninja.se så kan du begära detta genom att maila oss på support@cashbackninja.se Observera att du måste maila oss från den e-post som dina personuppgifter är kopplade till för att vi ska kunna identifiera dig som ägaren till uppgifterna. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.
Integritetspolicyn uppdaterades senast 2022-11-05